Previous Page  3 / 9 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 9 Next Page
Page Background

НИЙТЛЭЛ

ДеФакто

Олон Улсын Валютын Сангаас дэлхийн эдийн засаг

урт хугацаандаа жилийн 2.8 хувиар өсөхийг тооцоолжээ.

Тэгвэл агаарын тээврийн зорчигч эргэлт жилд дунджаар

4.7, ачаа тээвэр 2 хувиар өснө гэж Бойнг компанийн Дэд

захирал Ранди Тинсец ирэх хорин жилийн төсөөлөлдөө

мэдэгджээ.

Өнөөдөр дэлхий дээр иргэний агаарын тээврийн

паркад 24 мянган агаарын хөлөг ашиглагдаж

байгаагаас ирэх хорин жилийн дотор 18.5 мянган нь

солигдож, шинээр 42.7 мянган агаарын хөлөг

шаардлагатай гэж тэр хэлэв.

Шинэ онгоцнуудын нийт үнэ 6.3 их наяд доллар, харин

тэдгээрийн техникийн үйлчилгээ нь 8.8 их наяд доллар

болох гэнэ. Агаарын тээвэр хамгийн түргэн хөгжих бүс

нутаг нь Ази Номхон далай (АНД), тэргүүлэгчид нь Хятад,

Энэтхэг байх аж.

Ийнхүү агаарын хөлгийг анх худалдаж авсан үнээс

ашиглалтын явцад арчилж тордох буюу техникийн

үйлчилгээний зардал нь илүү болдог байна. Олон улсын

хэмжээнд агаарын хөлгийн тооны өсөлтийн хурдыг,

тэдгээрийг ажиллуулдаг нисэх бүрэлдэхүүн, инженер

техникийн ажилтныг бэлтгэх, засвар үйлчилгээний хүчин

чадлыг өсгөх хурд нь гүйцдэггүй, хомсдол үүссээр иржээ.

Олон улсын Иргэний Агаарын Тээврийн Байгууллагаас

(IATA) олон улсын хэмжээнд үйлчилж буй агаарын тээврийн

компаниудын үйл ажиллагааны зардлын 10-15 хувийг нь

техникийн үйлчилгээ (ТҮ) эзэлдэг болохыг тогтоожээ. 2015

онд АНД-н орнууд л гэхэд энэхүү ТҮ-нд 18 тэрбум ам.дол

зарцуулжээ. Энэ зардал 2015-2025 оны хооронд АНД-н бүс

нутагт 71, Хятадад дангаараа 93 хувь өсөх ажээ.

Энэ бүсийн дэлхийд томоохонд тооцогддог ТҮ-ний

төвүүд Тайвань, Шанхай, Сингапур, Индонез, Филиппин,

Малайз, Вьетнам, Тайландад байдаг. Олон хөлөгтэй

агаарын тээврийн компаниуд (жишээ нь: Korean Air, Asiana

Air) өөрсдийн ТҮ-ний нэгжтэй байдаг бол, зах зээлийн

өрсөлдөөн нэмэгдэхийн хэрээр хямд өртгийн компаниуд

(Easter Jet, Jeju Air, T’Way, Air Asia) гуравдагч этгээдийн ТҮ-г

авдаг (oursourcing) болжээ.

Дэлхийн хэмжээнд агаарын тээвэрлэгчдийн 45 хувь

нь хөлгийн их засвараа (overhaul) гуравдагч талаар

хийлгэж байна.

Нислэгт тэнцэх шаардлагыг хангахын тулд агаарын

хөлөг бүрийг 45-70 хоног тутам (A-check), 12-24 сар тутам

(C-check), 5-10 жил тутам (D-check) үйлдвэрлэгчийн заавар,

стандартын дагуу шалгаж, засвар, их засвар хийдэг. Энэ

бүх техникийн үйлчилгээг (MRO maintenance, repair and

overhaul) тодорхой шаардлага стандартыг хангасан,

үйлдвэрлэгчээс чадварыг нь баталгаажуулсан эрх бүхий

засварын газар л гүйцэтгэдэг.

Манай улсад агаарын хөлгийн засвар үйлчилгээг

хийгээд олон жил болжээ. МИАТ компанийн харьяа

Агаарын хөлгийн засвар үйлчилгээний газар нь эдүгээ

компанийнхаа Боинг В737, В767 агаарын хөлгүүдэд

техникийн үйлчилгээ, үзлэг оношилгоо, засварын ажлуудыг

хийж байна. Энэ газарт одоо 170 инженер техникийн

ажилтан ажилладаг. Тэд Монгол улсад ашиглаж байсан бүх

агаарын хөлгийн техникийн үйлчилгээг хийж иржээ. 2005

оноос үйл ажиллагаагаа олон улсын стандартад нийцүүлж

Монгол, Европын Холбоо, Солонгос, Англи (Бермутын

арал), Тайланд, Турк зэрэг улсын Иргэний нисэхийн

аюулгүй ажлын шаардлага, техникийн үйлчилгээний

холбоотой гэрчилгээг авч, ОУ-ын ISO9001:2008 стандартыг

хэрэгжүүлээд байна.

Монголын Агаарын хөлгийн засвар үйлчилгээний газар

нь 3600, 2000

м.кв

талбайтай агаарын хөлгийн 2 ангаарын

байгууламжиндаа агаарын хөлгийн өдөр тутмын техник

үйлчилгээнээс гадна, бүрэн хэмжээний засварыг хийж

байна. Орчин үеийн дэвшилтэт технологийн техник,

тоног төхөөрөмжүүдтэй 14 цехтэй ажээ. Нэгэнт л Боинг

компанийн хүлээн зөвшөөрсөн, гэрчилгээтэй учир энэ

газар ганц МИАТ-аас гадна гадаадын компаниудын

онгоцонд холбогдох засвар үйлчилгээг 2011 оноос хийж

байна. Одоогоор Тайландын Orient Thai, Jet Asia Airways,

Asian Atlantic Airways, БНСУ-ын Eastar Jet, Jeju Air, T’Way, ОХУ-

ын UT Air, Alrosa Air, АНУ-ын Blue Star Aviation зэрэг 4 улсын

9 компанитай хамтран ажиллаж 2017 оны байдлаар тавин

ширхэг В737, В767 агаарын хөлгүүдийн хүнд хэлбэрийн

техник үйлчилгээний ажлуудыг гүйцэтгэжээ.

Зөвхөн 2017 онд ТҮ-нээсээ

11 тэрбум төгрөгийн орлого олжээ.

Агаарын хөлгийн засвар үйлчилгээний газрын зорилтот

АГААРЫН ХӨЛГИЙГ АРЧИЛЖ ТОРДОХ НЬ АВАХААСАА ҮНЭТЭЙ

ТҮРҮҮЛЖ ГАРСАН ЧИХНЭЭС СҮҮЛД УРГАСАН ЭВЭР УРТ

3