000 -УДИРДЛАГА |
Удирдлага |
08697nam a22003857a 4500 |
003 - ХЯНАЛТЫН ТОО ТОДОРХОЙЛОГЧ |
Код |
MN-UlNUM |
005 - БИЧИЛТ ХИЙСЭН ОГНОО |
Тухайн бичилтийг бичсэн засварласан сүүлийн огноо |
20230208160915.0 |
008 - ЕРӨНХИЙ МЭДЭЭЛЭЛ |
Ерөнхий мэдээлэл |
230102b2022 mp ||||| |||| 00| 0 mon d |
020 ## - ISBN |
ISBN |
978-9919-27-495-5 |
040 ## - БИЧЛЭГ ҮҮСГЭГЧ БАЙГУУЛЛАГА |
Бичлэг үүсгэгч номын сангийн код |
МУИС-ийн номын сан |
084 ## - ББК АНГИЛАЛ |
Нэмэлт тусгалт |
Баримт бичгийн эмхэтгэл |
ББК ангилал |
66.1 |
Зохиогчийн гурван тэмдэгт |
Б 330 |
Мэдлэгийн ялгаа |
66 - Улс төр |
100 ## - ЗОХИОГЧ |
Зохиогчийн нэр |
Батчулуун Б |
240 ## - Шифр - Номын наалт, тайланд хэрэглэх |
Ангилалын дугаар /Зохиогчийн 3 тэмдэгт |
66.1 Б 330 |
245 ## - ҮНДСЭН ГАРЧИГ |
Номын нэр |
Төр хэмээх мөсөн уул |
Бага гарчгийн мэдээ |
Фото зураг, зурмал шог зураг болон либертари онч мэргэн үгс хавсаргасан харилцан яриан бүтээл: Либертари сэдвээрхи асуулт, хариулт, харилцан яриа |
Оролцогчдын тухай мэдээ |
Эрхлэн эмхт. Б.Батчулуун |
-- |
Хэвлэлийн эх бэлт. С.Нарантуяа |
260 ## - ГАРАЛТЫН МЭДЭЭ |
Хэвлэгдсэн газар |
УБ |
Хэвлэгдсэн он |
2022 |
300 ## - МАТЕРИАЛЫН ТОДОРХОЙЛОЛТ |
хуудасны тоо |
313 |
500 ## - Тайлбар |
Дансны дугаар |
ЭШФ 26127-26129, НХУУТ 78151-78155 |
505 ## - Агуулгын тэмдэглэгээ |
Агуулгын тэмдэглэгээ |
Уг бүтээлд номын утгыг илэрхийлсэн 100 орчим фото, зурмал, шог зургууд мөн либертари онч мэргэн үгсийг тусгажээ. Мөн номондоо асуулт, хариулт, харилцан яриа, мэтгэлцээн маягийн хэлбэрийг ашигласан бөгөөд энэ нь философийн сэдвийг уншигчид хялбар ойлгоход дөхөм болох аж. |
546 ## - ХЭЛНИЙ ТУХАЙ МЭДЭЭ |
Хэл |
Монгол хэл дээр, |
653 ## - Түлхүүр үг |
Түлхүүр үг |
улс төр |
653 ## - Түлхүүр үг |
Түлхүүр үг |
улс төрийн сэтгэлгээний түүх |
653 ## - Түлхүүр үг |
Түлхүүр үг |
либертари онол |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Хэвшмэл сэтгэлгээтнүүдийн хувьд "гаж" мэт санагддаг нэгэн үзэл-либертари үзэл (Үүсэл, гол төлөөлөгчид, тэдний бүтээл, Либертари үзэл нь анархист болоод утопи үзлээс ялгаатай болох нь, Либертари ба либерал үзэл юугаараа ялгаатай вэ? Энэ үзлийн үндсэн утга, Дэлхий нийт ба монгол тархсан байдал) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
"Тэгээд төргүй яах юм болж байна аа?" гэсэн гэнэн асуултад өгөх хариу (Төр хэмээх мангасын (ливайфантын) тухайд: Стэйтист буюу төрийн талд зогсогч; Төрийг яах гэж бий болгодог вэ?; Фромм төрийг шүтэгчдийн тухайд; Төрийг “луйварчин”, “дээрэмчин”, “мөлжигч”, “албан тушаалын панзчин” хэмээн тодорхойлдог учир; Төр хэмээх мөсөн уул; Төрийн “аж төрөх арга”; Хувь хүн яагаад төрөөс дээгүүр байх ёстой вэ?; Анархизм; Хард болон софт стэйтизмын тухай товч) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Эдийн засгийн талаарх либертари онол (Хууль ёс: Ер нь хууль гэж юу вэ?; Хууль тогтоогчдын тухай; Хуулийн үүсэл; “Тамхины хуулиас” үүдэлтэй боломж; Үндсэн хууль; Хууль завхардаг тухайд; Монгол хүн хуулиар сэтгэж, түүний дагуу амьдардаг уу?, Зүй ёс: Зүй ёс бол хуулийн үндсэн суурь; Зүй ёсны онол; Эрх зүйн философийн тухай, Хүн ёс: Хуульжсан хүн ба ёс суртахуунжсан хүний тухай; Хүмүүний ил, далд үйлдэл; Ёс суртахуун гэж юу вэ?; “Тунгалаг Тамир”-ын Эрдэнэ тийм сайн хүн мөн үү?) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
(“Хөндлөнгөөс бүү оролц”, аяндаа тогтсон эмх журам; Адам Смитийн “үл үзэгдэх гартай” гар барин мэндэлцгээе!; Протекционизм буюу төрийн хормой доор шургалсан гөлөг; Өрсөлдөөн; Капитализм хэмээх “мангаа”; Даяаршил; Харьцангуй давуу талын зарчим; Арвилан хэмнэлт, Бастиагийн “Алдагдсан бололцоо”; “Худалдаачин хүний хуруу хазайвал хулгайч болдог уу?”; Эдийн засгийн австри сургуулийнхан) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Хувь хүн VS Хамт олон (Хувь хүн бол либертари үзлийн “атом” мөн; Индвидуализм (хувь хүнийг дээдлэх үзэл) ба коллективизм (хамт олонч үзэл), энэ хоёр үзлийн эсрэг тэсрэг чанар; Хувь хүний хүрээ буюу тойрог; Тоталитари үзэл буюу зангидсан нударга дор хоргодохуй; “Үхэх эрх” ба амиа хорлохуй; “Жаргалтай үхэл” буюу эвтанази; Рэнд бас дахиад Рэнд; Психо-анализ хийгээд либертари үзэл) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Өөрийгөө золиослох уу, өөрийгөө бодох уу? (Либертари үзэл дэх хамгийн хүнд сэдэв; Эгоизм ба альтруизм: өөрийгөө болон бусдыг бодохуйн талаарх социалист хийгээд либертари тайлбар; Рациональ эгоизм буюу ухаалгаар өөрийгөө бодохуй; Монголчууд ба Өрнийн хүмүүсийн амиа бодохуй; “Эх сурвалж”-ийн Роарк; “Нийт нь нэгийн төлөө” биш, “Нэг нь нийтийн төлөө” бас биш, харин “Өөрөө, өөрийнхөө төлөө!”; Амжилт, алдаа хоёр бол хоёулаа бидний багш) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
"Намайг хэн мэдэх ёстой юм бэ, төр үү эсвэл би өөрөө юү?" (Бусдад дандаа сургаж, их багшийн дүрд тоглох нь тийм ч ...; “Өөрөө, өөрийгөө засаглах”; Эрх чөлөө ба хувь хүний эрх; Хар тамхи хэрэглэх, биеэ үнэлэх зэрэг асуудал хүний эрхтэй холбоотой юу?; Мариухан хэрэглэж үзсэн миний түүх; Сайн дурын зөвшөөрөл; Оюун санааны эрх чөлөө; Либертариуд боловсрол, шашны асуудалд хэрхэн хандах вэ?) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
(Монголчууд бид үнэхээр эрх чөлөөтэй юү?; Хэвлэлийн эрх чөлөө хийгээд үг хэлэх эрх чөлөө; “Шар хэвлэл”, “шар телевиз”, “шар сэтгүүлчид”; Тэгш байдал гэдэг нь шударга зүйл биш; Төрөлх эрх; Цэргийн албан татлага ба цаазаар авах ялын тухай; Хариуцлагын тухай; “Даварсан” эрх) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Либертари үзэл улс төрчдийн багийг хуу татдаг (Либертари үзэл нь улс төрчдөд тун халтай; Нам бол хуйвалдагсдын үүр мөн; 2000 оны нам бусчуудын хөдөлгөөний тухай бяцхан түүх; “Электорат” хөдөлгөөн гэнэ үү?!; Үг хэл, бодол санаа, үйл хэрэг 3-ын нэгдлийн тухай; АН ямар үзэл баримтлалтай нам бэ?; Либертарианизм нь ардчиллаас цааш хөгжсөн үзэл болох нь; Монголын ардчилагчдын дүр төрх) |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Эс сонголт нь өөрөө сонголт мөн (Хүлцэн тэвчихүй: үл түрэмгийлэх аксиом буюу бусдад тэвчээртэй хандах, Тэмцэл, гэхдээ хүчирхийлэлт тэмцэл биш; “Иргэний дуулгаваргүй байдал”; Сонгууль: Эс сонголт гэдэг бол сонголт мөн; Сонголтын зарчмууд; Сонгууль ба болзолт рефлекс; Сонгууль ба горьдлого тээгсэд; “Намайг ингээд явж буйд та нар баярлах ёстой!”) |
942 ## - ЭЛЕМЕНТИЙН ТӨРӨЛ |
Зүйлийн төрөл |
Ном |