Товч агуулга:Энэ ном байгальтай шүтэн барилдсан үйлээр хөгжиж ирсэн боловсрол, хүмүүжлийн сургаал, амьдрах ухааны монгол уламжлалыг орчин үеийн прагматик философи дахь үйлийн боловсрол (Pragmatic concept of education)-ын үзэл баримтлалтай харьцуулан судласнаар тогтвортой хөгжил ба боловсролын шүтэн барилдахуйн үндсэн зүй тогтлыг нээн харуулахад зориулагджээ. Үйлийн боловсрол (рragmatic education)-ын үндэсний уламжлал тогтвортой хөгжлийн зайлшгүй нөхцөл болох ерөнхий зүй тогтлыг “Оюун түлхүүр” шастирын сургаалуудын философийн утгыг хувь хүнд хандсан, хүмүүс ба нийгэмд чиглэсэн гэж ангилан компаратив аргаар задлан шинжилжээ.