000 -УДИРДЛАГА |
Удирдлага |
03965nam a22007097a 4500 |
003 - ХЯНАЛТЫН ТОО ТОДОРХОЙЛОГЧ |
Код |
MN-UlNUM |
005 - БИЧИЛТ ХИЙСЭН ОГНОО |
Тухайн бичилтийг бичсэн засварласан сүүлийн огноо |
20250321100349.0 |
008 - ЕРӨНХИЙ МЭДЭЭЛЭЛ |
Ерөнхий мэдээлэл |
241009s2022 enk||||| |||| 00| | eng d |
020 ## - ISBN |
ISBN |
9780367550486 |
040 ## - БИЧЛЭГ ҮҮСГЭГЧ БАЙГУУЛЛАГА |
Бичлэг үүсгэгч номын сангийн код |
МУИС-ийн номын сан |
084 ## - ББК АНГИЛАЛ |
Нэмэлт тусгалт |
Нэг сэдэвт бүтээл |
ББК ангилал |
88.8 |
Зохиогчийн гурван тэмдэгт |
S 93 |
Мэдлэгийн ялгаа |
88 - Сэтгэл судлал |
240 ## - Шифр - Номын наалт, тайланд хэрэглэх |
Ангилалын дугаар /Зохиогчийн 3 тэмдэгт |
88.8 S 93 |
245 ## - ҮНДСЭН ГАРЧИГ |
Номын нэр |
Supporting students' motivation |
Бага гарчгийн мэдээ |
Strategies for success |
260 ## - ГАРАЛТЫН МЭДЭЭ |
Хэвлэгдсэн газар |
London |
Хэвлэлийн газар |
Routledge, Taylor & Francis Group |
Хэвлэгдсэн он |
2022 |
300 ## - МАТЕРИАЛЫН ТОДОРХОЙЛОЛТ |
хуудасны тоо |
266 |
500 ## - Тайлбар |
Дансны дугаар |
WOK 1066 |
505 ## - Агуулгын тэмдэглэгээ |
Агуулгын тэмдэглэгээ |
Links to videos of teachers demonstrating autonomy-supportive instructional behavior Pop-up explanations that help readers better understand chapter key concepts This is a book about teachers’ classroom motivating styles. Motivating style is the interpersonal tone and face-to-face behavior the teacher relies on when trying to motivate students to engage in classroom activities and procedures. The over-arching goal of the book is to help teachers work through the professional developmental process to learn how to provide instruction in ways that students will find to be motivationally-enriching, satisfying, and engagement-generating. To realize this goal, the book features five parts: Part 1: Motivating Style, explains what a supportive motivating styles is; Part 2: The "How to", overviews the recommended motivationally-supportive instructional strategies one-by-one and step-by-step; Part 3: The Workshop, walks the reader through the skill-building workshop experience; Part 4: Benefits, details all the student, teacher, and classroom benefits that come from an improved motivating style, and Part 5: Getting Started, goes into the ways to begin using these skills in the classroom. Based on a successful workshop programme run by the authors, teachers successfully improve their classroom motivating style. In doing so, they experience gains in their teaching skill and efficacy, job satisfaction, a renewed passion for teaching, and a more satisfying relationship with their students. This multi-authored book provides teachers with the practical, concrete, step-by-step, skill-based "how to" they need to develop a highly supportive motivating style. |
520 ## - Хэл |
Бичвэрийн хэл |
English |
546 ## - ХЭЛНИЙ ТУХАЙ МЭДЭЭ |
Хэл |
Англи хэл дээр, |
653 ## - Түлхүүр үг |
Түлхүүр үг |
motivation in education |
653 ## - Түлхүүр үг |
Түлхүүр үг |
classroom environment |
653 ## - Түлхүүр үг |
Түлхүүр үг |
teacher-student relationships |
700 ## - ХАМ ЗОХИОГЧИД |
Ба бус |
Johnmarshall Reeve, Richard M. Ryan, Sung Hyeon Cheon, Lennia Matos, Haya Kaplan |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
List of figures |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
List of tables |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Preface |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
PART 1 Introduction |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
1 Origins |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
2 Student motivation |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
PART 2 Motivating style |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
3 Motivating and demotivating teachers |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
4 Your motivating style |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
5 Measuring motivating style |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
PART 3 “How to” |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
6 Take the students’ perspective |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
7 Invite students to pursue their personal interests |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
8 Present learning activities in need-satisfying ways |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
9 Provide explanatory rationales |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
10 Acknowledge and accept negative feelings |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
11 Rely on invitational language |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
12 Display patience |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
13 Discipline, structure, and behavior change |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
PART 4 Workshop |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
14 The workshop |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
15 Does the workshop work? |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
16 Why the workshop works |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
PART 5 Benefits |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
17 Student benefits |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
18 Classroom benefits |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
19 Teacher benefits |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
PART 6 Getting started |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
20 Can all teachers become autonomy supportive? |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
21 Must teachers do all the work? |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
22 Teachers’ professional development |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
23 Conclusion |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Glossary of key terms |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
References |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Author index |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ |
Гарчиг |
Subject index |
942 ## - ЭЛЕМЕНТИЙН ТӨРӨЛ |
Зүйлийн төрөл |
Ном |