Текст томруулах:    
Supporting students' motivation (Бичлэгийн дугаар. 142981)
000 -УДИРДЛАГА
Удирдлага 03965nam a22007097a 4500
003 - ХЯНАЛТЫН ТОО ТОДОРХОЙЛОГЧ
Код MN-UlNUM
005 - БИЧИЛТ ХИЙСЭН ОГНОО
Тухайн бичилтийг бичсэн засварласан сүүлийн огноо 20250321100349.0
008 - ЕРӨНХИЙ МЭДЭЭЛЭЛ
Ерөнхий мэдээлэл 241009s2022 enk||||| |||| 00| | eng d
020 ## - ISBN
ISBN 9780367550486
040 ## - БИЧЛЭГ ҮҮСГЭГЧ БАЙГУУЛЛАГА
Бичлэг үүсгэгч номын сангийн код МУИС-ийн номын сан
084 ## - ББК АНГИЛАЛ
Нэмэлт тусгалт Нэг сэдэвт бүтээл
ББК ангилал 88.8
Зохиогчийн гурван тэмдэгт S 93
Мэдлэгийн ялгаа 88 - Сэтгэл судлал
240 ## - Шифр - Номын наалт, тайланд хэрэглэх
Ангилалын дугаар /Зохиогчийн 3 тэмдэгт 88.8 S 93
245 ## - ҮНДСЭН ГАРЧИГ
Номын нэр Supporting students' motivation
Бага гарчгийн мэдээ Strategies for success
260 ## - ГАРАЛТЫН МЭДЭЭ
Хэвлэгдсэн газар London
Хэвлэлийн газар Routledge, Taylor & Francis Group
Хэвлэгдсэн он 2022
300 ## - МАТЕРИАЛЫН ТОДОРХОЙЛОЛТ
хуудасны тоо 266
500 ## - Тайлбар
Дансны дугаар WOK 1066
505 ## - Агуулгын тэмдэглэгээ
Агуулгын тэмдэглэгээ Links to videos of teachers demonstrating autonomy-supportive instructional behavior Pop-up explanations that help readers better understand chapter key concepts This is a book about teachers’ classroom motivating styles. Motivating style is the interpersonal tone and face-to-face behavior the teacher relies on when trying to motivate students to engage in classroom activities and procedures. The over-arching goal of the book is to help teachers work through the professional developmental process to learn how to provide instruction in ways that students will find to be motivationally-enriching, satisfying, and engagement-generating. To realize this goal, the book features five parts: Part 1: Motivating Style, explains what a supportive motivating styles is; Part 2: The "How to", overviews the recommended motivationally-supportive instructional strategies one-by-one and step-by-step; Part 3: The Workshop, walks the reader through the skill-building workshop experience; Part 4: Benefits, details all the student, teacher, and classroom benefits that come from an improved motivating style, and Part 5: Getting Started, goes into the ways to begin using these skills in the classroom. Based on a successful workshop programme run by the authors, teachers successfully improve their classroom motivating style. In doing so, they experience gains in their teaching skill and efficacy, job satisfaction, a renewed passion for teaching, and a more satisfying relationship with their students. This multi-authored book provides teachers with the practical, concrete, step-by-step, skill-based "how to" they need to develop a highly supportive motivating style.
520 ## - Хэл
Бичвэрийн хэл English
546 ## - ХЭЛНИЙ ТУХАЙ МЭДЭЭ
Хэл Англи хэл дээр,
653 ## - Түлхүүр үг
Түлхүүр үг motivation in education
653 ## - Түлхүүр үг
Түлхүүр үг classroom environment
653 ## - Түлхүүр үг
Түлхүүр үг teacher-student relationships
700 ## - ХАМ ЗОХИОГЧИД
Ба бус Johnmarshall Reeve, Richard M. Ryan, Sung Hyeon Cheon, Lennia Matos, Haya Kaplan
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг List of figures
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг List of tables
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг Preface
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг PART 1 Introduction
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 1 Origins
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 2 Student motivation
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг PART 2 Motivating style
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 3 Motivating and demotivating teachers
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 4 Your motivating style
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 5 Measuring motivating style
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг PART 3 “How to”
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 6 Take the students’ perspective
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 7 Invite students to pursue their personal interests
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 8 Present learning activities in need-satisfying ways
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 9 Provide explanatory rationales
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 10 Acknowledge and accept negative feelings
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 11 Rely on invitational language
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 12 Display patience
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 13 Discipline, structure, and behavior change
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг PART 4 Workshop
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 14 The workshop
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 15 Does the workshop work?
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 16 Why the workshop works
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг PART 5 Benefits
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 17 Student benefits
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 18 Classroom benefits
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 19 Teacher benefits
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг PART 6 Getting started
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 20 Can all teachers become autonomy supportive?
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 21 Must teachers do all the work?
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 22 Teachers’ professional development
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг 23 Conclusion
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг Glossary of key terms
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг References
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг Author index
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ
Гарчиг Subject index
942 ## - ЭЛЕМЕНТИЙН ТӨРӨЛ
Зүйлийн төрөл Ном