School leadership in the context of standards-based reform: International perspectives.- (Бичлэгийн дугаар. 106384)
000 -УДИРДЛАГА | |
---|---|
Удирдлага | 01683nam a22002297a 4500 |
008 - ЕРӨНХИЙ МЭДЭЭЛЭЛ | |
Ерөнхий мэдээлэл | 141223t xxu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - ISBN | |
ISBN | 978-94-007-4094-5 |
084 ## - ББК АНГИЛАЛ | |
Нэмэлт тусгалт | |
ББК ангилал | 74.204 |
Зохиогчийн гурван тэмдэгт | S-36 |
240 10 - Шифр - Номын наалт, тайланд хэрэглэх | |
Ангилалын дугаар /Зохиогчийн 3 тэмдэгт | 74.204 S-36 |
245 10 - ҮНДСЭН ГАРЧИГ | |
Номын нэр | School leadership in the context of standards-based reform: International perspectives.- |
260 ## - ГАРАЛТЫН МЭДЭЭ | |
Хэвлэгдсэн газар | USA.: |
Хэвлэлийн газар | Springer, |
Хэвлэгдсэн он | 2012.- |
300 ## - МАТЕРИАЛЫН ТОДОРХОЙЛОЛТ | |
хуудасны тоо | 263 p. |
500 ## - Тайлбар | |
Дансны дугаар | Гадаад фонд: 14080-14082 |
505 ## - Агуулгын тэмдэглэгээ | |
Агуулгын тэмдэглэгээ | Although standards-based reform emerged in the United States and the United Kingdom, the idea has spread across the world, as an approach to systemic reform. It might appear that there is a world-wide “tsunami” of standards-based reform that will standardize and homogenize the educational system across the globe. This volume makes it very clear, however, that there is no one approach to standards-based reform and countries change – there is a danger in paying attention to its evolution and impact in only one context. That’s what makes this volume so valuable. Louis Volante has drawn together descriptions from a wide range of countries, all involved in large-scale reform and using standards and assessments as part of their process. What becomes very obvious is that the language may be the same but the words reflect different contexts and can represent very different ideals, values, and processes. |
520 ## - Хэл | |
Бичвэрийн хэл | Англи хэл |
653 ## - Түлхүүр үг | |
Түлхүүр үг | educational |
653 ## - Түлхүүр үг | |
Түлхүүр үг | international standards |
653 ## - Түлхүүр үг | |
Түлхүүр үг | educational leadership |
740 ## - НОМЫН ГАРЧИГ | |
Гарчиг | Introduction |
-- | International perspectives |
-- | Conclusion |
-- | Introduction |
-- | International perspectives |
-- | Conclusion |
942 ## - ЭЛЕМЕНТИЙН ТӨРӨЛ | |
Зүйлийн төрөл | Ном |